środa, 15 maja 2013

Ciasto z rabarbarem i prasa na wolną chwilę ;)

Ciasto udało się świetnie :) Jest wilgotne, lekko kwaskowe, super na ciepłe dni
Podaję zatem wypróbowany przepis:

Potrzebować będziesz:
300-350 g rabarbaru, obranego i pokrojonego w 0,5 cm plasterki
185 g miękkiego masła
ekstrakt wanilii lub cukier waniliowy
3 jaja od szczęśliwych kur
90 g mąki ( to nie pomyłka )
200 g drobnego cukru + 1-2 łīżki do zasypania rabarbaru
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia.
Rabarbar zasypuję cukrem i czekam aż puści sok. W tym czasie ucieram masło, cukier i wanilię, a gdy masa będzie gładka dodaję kolejno jajka i dalej ucieram.
Łączę masę z mąką i proszkiem do pieczenia i znów ucieram.
Gotowe ciasto wkładam do średniej tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wykładam odsączony rabarbar. I na tym możemy zakończyć, ale ja dodałam jeszcze kruszonkę ( 5 g masła, 5 g mąki, 2-3 łyżeczki cukru i garść płatków owsianych, a wszystko utarte palcami tak, aby powstały niewielkie grudki )
Piekarnik nagrzej do 180 stopni i piecz ciasto przez 30-35 minut. Można posypać cukrem pudrem.





A do ciasta: Moje Mieszkanie Czerwiec 2013. Jest już w kioskach.


W środku kuchenne gadżety w minty kuchni, wystylizowane przez Panią Jolę Musiałowicz i sfotografowane przez Pana Marcina Czechowicza.
Na stronie Blogowiska jestem w cudownym sąsiedztwie :)
Aga :) Pozdrawiam!
Poniżej zdjęcia z kuchennej sesji. Moje ulubione. Drugie nie zostało opublikowane w magazynie, więc chociaż tu pokażę  ;)


Fot: Marcin Czechowicz, stylizacja: Jolanta Musiałowicz


Fot: Marcin Czechowicz, stylizacja: Jolanta Musiałowicz


A to już fota Diany Domin :) najlepszego fotografa na świecie
Mrs Minty i jej graty :D 

Miłego popołudnia!
---
Ewa


81 komentarzy:

  1. Mniammmm... I ciasto i zdjecia i Mrs Minty :)
    Ewo, spojrz w tego linka: tam skarby od Ciebie na mojej polce :)
    http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,35,144335435,144340029.html

    A, i lecę do kiosku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hihihi świetna fotografia, ta z Tobą w roli gwiazdy ;)

    Ciasto wygląda prze-apetycznie :) do wypróbowania zanotowane :)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diana ma fajne pomysły, a ja z nią wchodzę we wszystko, nawet szpilki założę ;)

      Usuń
  3. ach, oderwać oczu nie mogę od tych wszystkich kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne zdjęcia,super są te niebieskie talerze :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam z samego rana i miło się zaskoczyłam, gdy zobaczyłam Ciebie w środku:) Gratuluję! Piękne zdjęcia,a przepisy oczywiście wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję, piękny artykuł, cudna kuchnia, śliczne zdjęcia, nic dodać nic ująć :) Pozdrawiam serdecznie, Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję i bardzo była miła niespodzianka zobaczyć po otwarciu Mojego Mieszkania Panią i skarby ceramiczne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam na kilka dni w PL i kupiłam MM ale poprzedni nr... ciekawe czy wczoraj był już nowy to jeszcze bym kupiła :P a tak muszę poprosić sis ;)

    Gratuluję :) piękne fotki jak zawsze, i jak je oglądam to mam ochotę na te dzbanuszki itp :>

    a rabarbar - poczekam aż się i u nas w sklepach pojawi i z chęcią cosik upiekę :)

    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj jeszcze nie było, dopiero dziś i to nie wszędzie. Trzeba będzie wykorzystać Sis ;) Przepiękna sesja Dagmaro, naprawdę przeurocza, ciepła, pięknie

      Usuń
  9. Ewus cudne zdjecia no i gratuluje mojego mieszkania:) wlasnie zakupilam swiezutki numer:) usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie jestem po całym artykule - podziwiam!
      piękny wywiad i Ty prześliczna...

      bardzo podoba mi się to ostatnie zdjęcie ze skorupami :)
      powiedz mi proszę... czy będziesz miała tą dużą niebieską miskę z uszkiem IB LAURSENA u siebie w sklepiku? jest cudna!

      szykują się małe zakupy...:*

      Usuń
    2. Naczynia w tym kolorze to już unikaty. To kolor sprzed dwóch lat, na razie niedostępny u producenta :(

      Usuń
    3. ach! w takim razie muszę wybrać inny kolorek:) bardzo podobają mi się te cynowe wiadereczka...:) a powiedz mi kiedy będą jakieś nowości w sklepiku?

      Usuń
    4. Duża dostawa w przyszłym tygodniu :)

      Usuń
    5. och to zbieram kasiorkę i zacieram rączki:))))))
      buziaki Ewciu nasza śliczna:) jak mi się Twoja fryzurka podoba...ach!

      Usuń
  10. Mam i ja ;)))...i napatrzeć się nie mogę ;)))... Ewuś gratuluję z całego serca!... resztę Ci szepnę jutro do uszka ;).... buziaki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mambę owocową każdy z nas ma, mam i ja ;) Fajnie, że Ci się podoba

      Usuń
  11. Gratuluję :) ... i pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  12. hahaha, świetne zdjęcia !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak fajowo, jutro koniecznie muszę kupić MM. Zdjęcie Diany jest bajkowe!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam mnóstwo zdjęć robionych przez Dianę i każde jest wyjątkowe :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Ciasto wyglada przepysznie -moze znajde chwilke w weekend zeby wyprobowac przepis. I lece do kiosku:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłej lektury :) Mojego ciasta już dawno nie ma, trzeba będzie się zebrać i znów upiec

      Usuń
  15. Gazetka kupiona :) przekartkowałam tylko, ale znajome buźki dostrzegłam :) Gratuluje :)))))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Nowy numer? Nareszcie :) Mam swój przepis na ciasto z rabarbarem, ale ten też wypróbuję :)
    pozdrawiam
    marta
    i gratuluję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest już, tak tak :) Trzeba było poczekać trochę dłużej, ale jest

      Usuń
  17. po pierwsze rabarbar - no właśnie dzisiaj przyglądałam się jak też ten mój się rozrósł od zeszłego roku i tak planuję na piątek rabarbarowo poszaleć ;)) Tartę też bym zjadła..mmm...

    Kochana co do MM - kurka, jeszcze nie mam, bo u mnie na wsi to normalnie tydzień po tym, jak w całym kraju... ale o piersiach Andżeliny to nawet panowie z piwem pod sklepem dyskutowali ;P
    Gratuluję zatem w ciemno, choć z przekonaniem, że wyszło świetnie ;)
    Twoje fotki prześwietne ;))
    Ściskam mocno***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja Gratuluję Aga i muszę przyznać, że fajne z nas sąsiadki ;)
      Rabarbar planuję przesadzić do naszego ogrodu jak najszybciej, póki jeszcze nie jest gigantyczny. Kompot z rabarbaru jest najlepszy na upały

      Usuń
    2. :))) no i dorwałam numer ;))) Piękna jest Twoja kuchnia!!! Podziwiam, tak świeżo, nowiuśko...ach, muszę się zdopingować i rękawy zakasać ;)))

      Usuń
  18. Gratuluje-świetna robota. Mam gazetę w rekach i podziwiam na żywca :-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. GRATULUJĘ :) I BARDZO MIŁO MI SIĘ CZYTAŁO ARTYKUŁ O TOBIE :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję !!! Fajnie poglądać Twoje skarby w mojej ulubionej gazecie :) A placek z rabarbarem muszę koniecznie wypróbować!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  21. ihihihihihihi normalnie pobiegłam po kościele do kiosku ;))) Wieeelkie gratulacje Ewuś !!! Świetne zdjęcie skorupkowe i jak zawsze podziwiam wiaderka :))) U Ciebie tak fajnie kolorowo ... a sama Ty oczywiscie bossska :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesadzasz ;) Wyszłam jak minty chomik! ;)))

      Usuń
    2. ihihihihihi głuptas !! Wyszłaś świetnie !!

      Usuń
  22. Jeszcze wczoraj gazetki u nas nie było , więc jutro zerknę. Zdjęcia piękne, ciasto rabarbarowe wygląda bardzo apetycznie. Coś czuję , że skuszę się na nie, tylko muszę do mamy zajrzeć , bo u mnie w ogrodzie nie ma, kiesyś posadziłam i teściowa wyrwała hi hi hi , myślała , że to chwast hi hi hi. pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam i ja :)Gratuluję,lubię tą gazetkę właśnie za to ,że można znajome buźki znaleźć:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, też ją lubię, jak widać ;)

      Usuń
  24. kupiłam wczoraj z raniutka :) i bardzo się cieszę ,że mogłam znów choć trochę pobuszować w Twojej kuchni ;)
    piękne zdjęcia - gratuluje !!!

    a rabarbar i na mnie grzecznie czeka w kuchni - ściskam ciepło♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę biec po kolejną porcję, bo po cieście śladu brak :)

      Usuń
  25. Wielkie gratulacje Ewciu!!! Zaraz po pracy pędzę po MM:) Zdjęcia cudne, zwłaszcza Twoje z filiżanką na głowie:) Akrobatka z Ciebie! Ach te turkusowe filiżaneczki nęcą mnie bardzo... Ciasto wygląda baaardzo smakowicie i zapewne tak właśnie smakuje. P.S. nie rozumiem dlaczego to Ty nie jesteś autorką zdjęć do MM, wg mnie robisz zdjęcia przecudnej urody i ze wspaniałym klimatem! Uściski na słoneczny dzień:) - Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, tam pracują profesjonalni fotografowie, gdzie mi do nich ;)
      Dziękuję Ci, jak zawsze fajny komentarz :)
      Miłego dnia Kasiu :)

      Usuń
  26. Ciasto rabarbarowe podane na takich"gratach" musi, ale musi smakować fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto rabarbarowe podane na takich"gratach" musi, ale musi smakować fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetne, polecam z nieczystym sumieniem, bo zjadłam chyba 2/3 ;)

      Usuń
  28. Ewuniu swietne fotki i gratuluje najmocniej wystapienia w Moim Mieszkaniu kurczaki szkoda ze nie mam gdzie go kupic! Piekne te stylizacje a zdjecie Diany BOMBOWE!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Syl, kochana :) Ja podziwiam to co robisz dla pewnej duńskiej firmy ;) świetna robota! A Diana jest the best!

      Usuń
  29. A no proszę telewizja, prasa... wielki świat...a taka skromna osóbka!!!! Może znajdziecie jednak chwilkę (między jednym a drugim wywiadem) dla starych znajomych z Albanii.
    PIĘKNA PIĘKNIE NAJPIĘKNIEJ
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Agato z Albanii :) Dla Was będziemy się starać :) Niech no tylko przełożę spotkanie z Robertem De Niro ;) Gdzie ruszacie tym razem na wakacje? Może na obczyźnie łatwiej będzie się spotkać ;))

      Usuń
  30. Droga Ewo tak się ucieszyłam jak zobaczyłam Twój dom w MM. Od razu poczułam że to jest numer dla Mnie:-))). uwielbiam Twoje naczynka i twój wystrój mieszkanka. Zaglądam tu niemal codziennie. Powolutku planuję coby znów coś kupić, ale czym nowsze dostawy tym trudniej zdecydować co w pierwszej kolejności. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ale przysporzę problemów, bo nowa dostawa już niebawem ;)

      Usuń
  31. Już zakupiłam MM- będę zbierała wszystkie prasówki z Panią. Jestem zachwycona blogiem i sklepikiem, a to ciastko wyglada bardzo apetycznie, schrupało by się z kawką: )
    Pozdrawiam Marzena:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy zbiór będzie duży ;) Może się skończyć na tej jednej. Pozdrawiam serdecznie Pani Marzeno :) Do następnego :)

      Usuń
  32. Gratuluje dzis własnie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Smakowite zdjęcia:)
    Gratuluje artykułu:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Właśnie kupiłam, przeczytałam i gratuluję! świetny blog, świetne "graty" a pomysł na ciasto chętnie wypróbuję! miło się tutaj spędza czas, no i te przepiękne zdjęcia...pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja zawsze wyczekuję MM i zaraz jak tylko jest w kioskach biegnę kupić, także mam i czytałam. Gratulację!

    OdpowiedzUsuń
  36. ciacho właśnie siedzi w piekarniku:)
    dziękuję za przepis...
    dobrego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  37. Jutro robię ciasto z rabarbarem! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. ależ cudne bogactwo IB laursen!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Kradnę przepis :) i robię ciacho :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  40. I ja nabyłam cenny egzemplarz ;) gratuluję serdecznie! świetne zdjęcia, bajeczny klimat! Bardzo ładne wszystko ... i "babeczka" super ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witaj.
    Właśnie przeczytałam o Tobie w MM, jestem pod ogromnym wrażeniem.Gratuluję i życzę dalszych sukcesów.
    Pięknie tu, z chęcią będę zaglądać jeszcze i jeszcze.
    Pozdrawiam cieplutko.Iwona

    OdpowiedzUsuń
  42. Gratuluję artykułu w MM !!!
    jesteś świetną panią domu !

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja też zakupiłam ten wyjątkowy nr. Zdjęcia są cudowne, wszystkie rzeczy takie ładne, a i "babeczka" fajna. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  44. Gratulacje MM Naprawdę dobra robota :)

    OdpowiedzUsuń